1. Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Suchej Beskidzkiej, zgodnie z ustawą o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne z 17 lutego 2005 roku, udostępniła Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP) na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP), która jest środkiem komunikacji elektronicznej, służącym przekazywaniu informacji w formie elektronicznej do podmiotu publicznego przy wykorzystaniu powszechnie dostępnej sieci teleinformatycznej.
Elektroniczna Skrzynka Podawcza (ESP) na ePUAP umożliwia komunikację elektroniczną pomiędzy obywatelem a jednostką administracji publicznej.
W celu złożenia dokumentu elektronicznego do Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Suchej Beskidzkiej poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP) na ePUAP konieczne jest posiadanie bezpłatnego, uwierzytelnionego konta na ePUAP.
Instrukcje dotyczące obsługi ePUAP w zakresie: zakładania konta, wysłania dokumentów, podpisywania itp. znajdują się w dziale Pomoc Link otwiera się w nowym oknie serwisu ePUAP.
Identyfikator URI konta Komendy Powiatowej Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Suchej Beskidzkiej na ePUAP to:
Elektroniczna Skrzynka Podawcza (ESP) Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Suchej Beskidzkiej Link otwiera się w nowym oknie to: /kppspsucha/SkrytkaESP
Zasady korzystania
W celu złożenia dokumentu elektronicznego do Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Suchej Beskidzkiej należy:
- zalogować się na platformie ePUAP Link otwiera się w nowym oknie,
- wyszukać profil Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Suchej Beskidzkiej,
- wybrać i wypełnić udostępniony formularz oraz podpisać go z użyciem ważnego profilu zaufanego ePUAP lub przy użyciu ważnego bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego przy pomocy certyfikatu kwalifikowanego.
Można także skorzystać z usługi centralnej pisma ogólnego do podmiotu publicznego, w tym celu należy:
- zalogować się na platformie ePUAP Link otwiera się w nowym oknie,
- wybrać zakładkę „Katalog Spraw”, a następnie „Najnowsze usługi centralne Link otwiera się w nowym oknie”,
- wybrać z listy usługę „Pismo ogólne do podmiotu publicznego Link otwiera się w nowym oknie”,
- wypełnić udostępniony formularz oraz podpisać go z użyciem ważnego profilu zaufanego ePUAP lub przy użyciu ważnego bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego przy pomocy certyfikatu kwalifikowanego,
- należy pamiętać, aby w polu „Ustaw/Zmień adresata” wpisać: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Suchej Beskidzkiej lub kppspsucha.